Ο σχεδιασμός μπορεί να συνδράμει στην πώληση ενός προϊόντος ή μιας ιδέας μέσω της αποτελεσματικής οπτικής επικοινωνίας.
Εφαρμόζεται σε προϊόντα και εικαστικά στοιχεία της ταυτότητας της εταιρίας, όπως το
λογότυπο, τα χρώματα που θα χρησιμοποιηθούν, η
συσκευασία που θα προωθήσει το προϊόν και η προσεκτική επιλογή κειμένου. Η σωστή ανάπτυξη και εικαστική αντιμετώπιση όλων αυτών των στοιχείων που αποτελούν και τα διακριτικά του προϊόντος, καθορίζουν το έργο του γραφίστα, που θα αναλάβει τη σωστή εικαστική προβολή του προϊόντος ή της εταιρίας.
Ένας γραφίστας μπορεί να χρησιμοποιήσει τις εικαστικές τέχνες (
design), τεχνικές διάταξης σελίδας (
σελιδοποίηση), αλλά και διάφορες τεχνικές δυνατότητες που μπορεί να παρέχει η σημερινή τυπογραφία (
εκτύπωση) για να παράγει το κατάλληλο τελικό αποτέλεσμα. Είναι ο δημιουργός της πρωτότυπης στατικής ή κινούμενης
(animation flash) εικόνας - σχεδίου.